Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på info@style24.se
Vår juridiska namn är: STYLE24 AB, organisationsnummer: 559229-3699, postadress: Smedstugugatan 20A, 602 13, Norrköping, Sverige.
1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Bordsben.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av Bordsben.se. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram tills att varan är skickad. Bordsben.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och bordsben.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress. En beställning gjord i någon annans namn utan dennes tillåtelse, eller en beställning som på något sätt skadar Style24 AB, polisanmäles.
2. Priser
I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som bordsben.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.
3. Frakt och transport
Vi erbjuder fri frakt för ordrar över 1500 kr, annars tillkommer en fraktkostnad om 79 kr inom Sverige.
De flesta av våra produkter finns i lager. Men en del tillverkas efter kundens beställning – i så fall finns den informationen på produktsidan.
Frakttiden hos oss är 3-5 dagar och frakten utförs av Postnord eller en annan transportör, i så fall meddelas kunden det. När din order skickas får du ett mail från oss med spårningsnummer och en länk där du kan följa sändningen. Leveranser sker till ett uthämtningsställe.
OBS! Spåra ditt paket och meddela oss ifall paketet verkar fastnat någonstans. När du gör din beställning kontrollera att du uppgivit korrekt kontaktuppgifter. Ifall paketet inte kan levereras pga att dina kontaktuppgifter inte stämmer, hanterar vi returen som ”Ej uthämtat paket”. Se punkt 11
4. Betalning
Hos Bordsben.se handlar du tryggt och säkert med Klarna Checkout. Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, delbetalning, kort, banköverföring eller annan direktbetalning. Allt är lika säkert.
Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ första gången du handlar med Klarna där så är möjligt. Med Klarna faktura har du för närvarande minst 14 dagar på dig att betala, allt på en gång eller med delbetalning. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout. Det kommer alltid att finnas länkar till information eller de villkor som gäller för respektive betalningsalternativ innan du gör ditt val. För kortbetalning gäller din banks villkor.
Du måste vara minst 18 år gammal för att få handla i vår webbshop och med Klarna.
KLARNA CHECKOUT
- Faktura
Med Klarna faktura beställer du dina varor med hjälp av information som du alltid har med dig och du betalar först när du har tagit emot dina varor. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post. Fakturan från Klarna skickas direkt till din e-post samtidigt som ditt paket lämnar vårt lager. Om du inte fått din faktura när du hämtat ut ditt paket bör du kontrollera din skräppost eller logga in på Mitt Klarna för att ta del av fakturan.
- Betala med ett klick
Det här är en tjänst som är precis så smidig som den låter – du betalar dina fakturor och månadsfakturor via Klarnas app eller hemsida med ett enda klick. Tjänsten går ut på att du ansluter ditt bankkonto till Klarna. Klarna använder autogiro för att kommunicera med din bank men drar aldrig några pengar förrän du klickar på ”Betala”. Därefter tar det 1-2 bankdagar innan pengarna dras från ditt konto.
- Delbetalning/Kontofaktura
Alla köp som du väljer att delbetala och alla köp med förlängd betaltid (till exempel ”Köp nu, betala i augusti”) samlas på en så kallad kontofaktura. Din kontofaktura skickas via mejl och är dessutom synlig när du loggar in på Mitt Klarna. Det smidiga med kontofakturan är att du själv kan bestämma hur mycket du vill betala varje månad och att du när som helst kan betala in det kvarvarande beloppet för att avsluta delbetalningen. Kontofakturan skickas ut till dig varje månad via mejl eller post, beroende på vad du valt.
- Klarna Direkt
Om du har anslutit ditt bankkonto till Klarna kan du använda Klarna Direkt som betalsätt, du kan även koppla ditt bankkonto vid beställningstillfället. Det innebär att du betalar i kassan genom att identifiera dig med Mobilt BankID. När din beställning skickas från oss får du ett mejl från Klarna om att de drar pengarna från ditt konto inom en till tre dagar. Om de inte kan dra pengarna från ditt konto skickar de en faktura via mejl istället.
- Kort
Bordsben.se erbjuder en säker kortbetalning i samarbete med Klarna. Du kan välja att betala med Visa och Mastercard. Vid betalning med kort skickas du som kund vidare till en säker sida där du tryggt kan fylla i dina kortuppgifter och genomföra betalningen. Bordsben.se hanterar aldrig dina kortuppgifter. Du kan endast handla med kort utställda inom Norden. För kortbetalning gäller din banks villkor.
- Klarna B2B
Klarnas B2B-betaltjänster att genomföras av Billie GmbH (”Billie”). Klarna förblir avtalspart, men B2B-betaltjänsterna kommer att tillhandahållas av Billie. Om du har frågor, kontakta Billies kundtjänst klicka här.
Du kan alltid vända dig till Klarnas kundtjänst om du har några frågor om Klarnas betalalternativ, klicka här.
5. Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer som är utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller får problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.
6. Ångerrätt och öppet köp
Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt.
Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan.
Återsänd vara måste vara oanvänd (bordsben får ej ha monterats), välförpackad/skyddad och skickas i originalkartong.
Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.
Du och transportföretaget ansvarar för risken vid eventuell retur till oss.
Ångerrätten gäller inte på köp av en specialtillverkad produkt t. ex. måttbeställda bordsben och väggpaneler.
7. Reklamationer och skadade varor
När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara ber vi dig kontakta oss via e-post info@style24.se för vidare instruktioner. Bifoga bild på produkten och även en närbild på felet/skadan. Kom ihåg att skriva ditt namn och din adress och om möjligt även ditt beställningsnummer. Returnera inte produkten innan vi har avtalat om det.
Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.
8. Återbetalningar
Återbetalning sker via Svea. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och det görs snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.
9. Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
10. Skydd av personuppgifter
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post info@style24.se). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja några personuppgifter.
Under 2018 ersätts PUL av GDPR som är nya dataskyddsregler som gäller inom hela EU.
Nedan följer information vilka uppgifter vi lagrar, varför, vilka tar del i de och hur länge.
- Namn, efternamn, adress, telefonnummer, e-mail – dessa uppgifter används för att kunna leverera din order till dig. Vi lagrar dessa i max tre år pga. reklamationsrätten som ger konsumenten rätt att reklamera fel på produkten i tre år.
Dessa uppgifter får också våra leverantörer som:
-Klarna (inklusive personnummer) – som sköter betalningar
-Transportföretagen: DPD, PostNord, UPS eller DHL – beroende på vilken transportör används för att leverera din order. - IP-nummer – i vissa fall klassas IP-nummer som personuppgift. IP-nummer registreras när du lägger en order i vår e-butik, den sparas tillsammans med information om ordern (namn, adress, e-mail osv.).
I det fallet är den sparad för din säkerhet, om någon annan lägger order i ditt namn kan ip-nummer underlätta polisens arbete vid misstanke om brott.
11. Ej uthämtat paket
Om det har gjorts försök till leverans utan framgång eller att paketet inte hämtats ut från utlämningsställe och åker tillbaka i retur till oss, så debiteras du som kund en fast returfrakt och administrativ avgift på 250 kr för stort paket och 90 kr för mindre paket, eller den reella fraktkostnaden (om det är flera produkter, en större order eller en bordsskiva) Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
15. Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/
Som konsument kan du även vända dig till EU för att få hjälp med konfliktlösning när du handlat på nätet.
Länk: ec.europa.eu/odr
Då kommer du till:
”European Commission official websiteThe Online Dispute Resolution website is an official website managed by the European Commission dedicated to helping consumers and traders resolve their disputes out-of-court.”
16. Övrigt
Vi kan tyvärr inte garantera att bilderna återger varans utseende helt och hållet. Dels med anledning av att små detaljer inte syns och dels för att olika bildskärmar har olika inställningar vad gäller färger, ljusstyrka etc.